marți, 25 septembrie 2012

Gheata, galeata sau "viziunea" pedagogica?

Educatoarea lui Matei mi-e draga, pune mult suflet in activitati si in relatia cu copiii. Totusi am intrat intr-un conflict de "viziuni" asupra unei poezii.
Au de invatat o poezie: Plecarea la gradinita de Alecu Popovici. La avizier primele versuri arata cam asa:
- Tata, tata!
Vino repede cu galeata!
Cum nu aveam timp sa scriu toata poezia, am retinut titlul si primele versuri. Mai tarziu am apelat la prietenul "Google" pentru a gasi faimoasa poezie.
Dau print si ne apucam de citit/invatat:
- Tata, tata!
Vino repede cu gheata!
Citesc de cateva ori, poezia nu mi se pare prea reusita dar are mai mult sens cu gheata in text.
Izbucneste conflictul intre generatii: Doamna a zis cu GA-LEA-TA!!!
Ajungem la gradi si "doamna" trebuie sa ne lamureasca.
- Intreb: puteti verifica daca nu cumva s-a strecurat o greseala??
- Vaaai ... nuuu. Categoric textul este cu galeata!!!
- Bine ... dar nu are logica!
- Nu, nu. Noi avem carti specializate dupa care lucram, sigur e galeata. Ca stiti, vine tata cu galeata cu apa, deoarece fetita locuia la tara si trebuia sa se spele pe ochi. Si nu toate informatiile gasite pe net sunt corecte ...
Zbang! Argumentul a fost foarte ... solid. Fata locuia la tara, unde clar nu au apa la robinet si nici nu putea pleca fata nespalata pe ochi. Ma intreb: de ce doar un ciorap? marul era ECO-BIO? laptele era de vaca sau de capra? Bine ca nu s-a mai rupt si toarta galetii ca nu stiu in ce dileme mai intram.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu